Blog || 4 || Londen

Vrijdag 8 februari 2019 – Naar Londen met Moeders

Vrijdag 8 februari hadden we onze hele reis uitgestippeld want we moesten om 19.20 uur in Brussel zijn om te gaan inchecken voor het laatste stuk met de Eurostar naar Londen.

Onze reis bestond eerst uit een stukje tram en treinen.

73156ee5-f80d-4928-b3dc-1519e2a51898-1

Wij vertrokken om 14.00 uur vanuit Ypenburg om richting Delft station te vertrekken. Dat deden we met tram 19. Bij station Delft konden we door over te stappen in Brussel-Zuid aan kwamen. We waren rond half4 op station Breda waar we om 15.42 uur de intercity zouden hebben naar Brussel-Zuid toe. Hier waren we al om 17.10 uur terwijl we pas om 19.20 uur konden inchecken. Maar we hadden nu wel even de tijd voor ons zelf om even een broodje te eten, rond te kijken op Brussel-Zuid en al iets eerder door de check heen te kunnen gaan.

Jemig het leek wel een vliegveld om in te checken voor de eurostar. Eerst inchecken met je ticket, dan inchecken door de beveiliging heen, vervolgens nog een check van de identiteit die tot 2x toe gecheckt werd en toen kwamen we eindelijk binnen in de hal waar we voorlopig even wat konden drinken voordat we de eurostar trein ingingen. De trein reed behoorlijk snel, in het begin heb je dit even door, maar na verloop van tijd merk je hier niks meer van en voor je het weet zit je al in Londen.

Vanaf het Station tot aan het hotel was het 16 minuutjes lopen en hebben we ingecheckt en zijn we even iets gaan eten en drinken om vervolgens lekker te gaan slapen zodat we zaterdag vroeg aan het ontbijt en onze dag konden beginnen.

Zaterdag 9 februari – Lopen door Londen(15 km uiteindelijk en 19.918 stappen)

De treinreis en het kleine stukje Londen wat ik de avond hiervoor gezien had, hadden al een aardige indruk achter gelaten bij me, maar wat was het heerlijk om op te staan en te weten dat we een dag door Londen zouden gaan lopen.

We hebben heerlijk ontbeten, al kwam de geur van witte bonen in tomatensaus toch niet zo lekker bij me aan.

We zouden eerst een stuk met de metro reizen naar Hydepark zodat we vanaf daar de route konden gaan wandelen die we hadden uitgestippeld. Ik moet eerlijk zeggen dat de metro reizen niks voor mij is. Alles is klein en op elkaar en erg diep onder de grond waardoor je geen zicht hebt uit de ramen.

Maar toen we in Hydepark waren hebben we besloten om de ronde lekker te gaan lopen want we hadden goed weer en het was zonde om dan te gaan reizen.

Moeders en ik zijn ook wel van het lopen dus wandelen maar.

Tijdens onze wandeling zijn we bij verschillende dingen geweest.

– Diana, Princess of Wales memorial Fountain

– Harrods

– Buckingham Palace

– Trafalgar square

– Hamleys

En zo hebben we een heerlijke wandeling gemaakt van maar liefst 15 km(wat aangegeven 19.918 stappen zijn).

Zondag 10 februari – Hop on, Hop Off bus en naar huis

Vandaag zouden we redelijk op tijd gaan ontbijten zodat we met de hop on, Hop off bus een rit langs de meeste bezienswaardigheden konden gaan maken op onze laatste dag in Londen.

Tijdens het uitchecken konden we onze koffers in het hotel achterlaten zodat wij hier niet de gehele dag dit bij ons hoefde te dragen. Dit was heel ideaal van het hotel en kostte ook maar 1 pond in totaal voor onze beide koffers.

We konden in deze hop on, hop off bus in en uitstappen waar we zelf wilde, alleen omdat we niet wisten hoelang de rit zou gaan duren, zijn we in eerste instantie gewoon de hele rit blijven zitten. We kwamen erachter dat het slim van ons was, omdat we ook pas tegen 14.00 uur weer bij het hotel terug waren. Dit gaf ons mooi de tijd om even wat te gaan eten, daarna de koffers op te halen en richting het Station te gaan.

Bij het station aangekomen hebben we lekker rond gelopen daar tot we konden inchecken.

We mochten om 16.00 uur inchecken, en zouden gaan boarden rond 17.00 uur(Nederlandse tijd 18.00 uur).

De terugreis was iets luxer omdat we eerste klas zaten en we dus ook een maaltijd in de trein kregen.

Om 18.49 uur waren we al in België en konden we heerlijk blijven zitten tot Rotterdam Centraal. Daar moesten we de intercity pakken naar Delft station en zouden we 22.31 uur(Nederlandse tijd) thuis zijn.

We kijken terug op een super gaaf fantastisch weekend waar ik nog steeds erg van zit te genieten en ik blij ben met alle foto’s en filmpjes die ik heb.